Monday, May 14, 2012

Hai Korang

Assalamualaikum :)

Maaf kalau post ni erm agak menganggu korang :) Takdelah aku tetibe teringatkan korang ,

Well erm taksampai sebulan pun kan , kita dah nak berpecah . Yang masuk uia econs senyap2 ah haha memang nampak muka korang je la kan nanti -__- . HAHA takdelah . Cuma macam semalam baru kenal korang , rapat ngn korang , belajar sesama . Macam tak sangka dah dua tahun kita satu kelas . And now semua dah nak masuk U . Wei U weh , bukan sekolah dah . Takde orang dah nak jaga kita melainkan kita kene jaga diri sendiri kat U nnt . Takda sapa dah nak halang kita kalau kita nak buat ape2 yang gila unless kita sedar diri kita sendiri . Sekarang ni mane suap suap pelajaran dah . Semua kena usaha sendiri . U takde main sesuap pelajaran macam mase kat sekolah . 

Dan bukan semua bertuah nak dapat apa yang dorang nak . Kita yang dah dapat mana kita nak , means U yang kita nak , patut bersyukur . Jangan sia-siakan nikmat yang Allah dah bagi . Hmmmm lepas ni semua dah struggle . Matrik ke U ke apa ke , semua kena usaha . Jangan banyak main dah ah . Korang yang dapat tempat yang bukan korang pilih , setkan mind korang , Allah suruh korang berjuang kat sana . Macam aku , entah nape aku refuse nak UIA , maybe sebab bahasa arab yang mungkin simple . Bila dapat UIA , aku bersyukur . Aku set mind , Allah nak suruh aku sambung jugak apa yang aku dah belajar selama lima tahun . Bukan semua dapat belajar bahasa arab , unless diorang nak . Ingatlah , Allah dah rancang segala-galanya untuk kita . 

Islamic mana pun U tuh , iman kita kena kuat . Jangan nak senang tergoda weh . At least kat sekolah ada yang nak tegur kita , marah kita bila kita buat mende jejahat . Kat U ni kau bergantung kepada diri kau , nak ke taknak . Kalau dapat kawan yang okey , Alhamdulillah . Bila aku pergi satu kem ni , cakap pasal keteguhan iman kita bila kat U nnt , aku tersentak . Ya Allah aku mampu ke ape nak hidup kat U ni ? Boleh ke aku nak jaga diri aku ni bila dah kat U ? U bebaaaaaas weh . Hidup kat sekolah dengan luar ni lain sangat weh . Aku just takut aku terpesong dari tujuan sebenar aku . Kang tup tup dengar aku kapel pulak T.T nauzubillah . Sebab tu kene ade kawan untuk ingatkan kita . Banyak dugaaaan weh dunia luar ni , dunia sebenar nih . 

Kawan yang baik korang kene carik , pesan kat kawan kite siap2 , ' weh kalau aku ada buat salah ke apa ke , tolong tegur aku , tolong tarik balik aku ' . Ada orang pernah mnx aku buat macam tu , then aku gelak . Yeah i thought she was joking around . And she asked me , ' kenapa kau gelak ? Aku serius ni ' . *sentap kejap* . Aku terkejut jugak dia cakap macam tu , tapi tu lah yang dia pesan kat aku . InshaaAllah aku akan buat yang terbaik . 

Masing masing ada fon cecanggih kan :) Apa salahnya kalau kita sentiasa ingatkan kengkawan kita . Jangan lost contact sudah lewww .  Bukan mudah nak bina kenangan ni weh T.T tacing pulak aku -.- . Kan kan kan :)

Entahlah , aku harap aku tak bersikap cakap tak serupa bikin . Kemain nasihatkan orang tapi diri sendiri asdfgjhjkl HAHAAHAH . Takdelah . So aku nak mintak korang , puteri putera , tegur aku kalau ade buat salah . Tegur sesama sendiri . Saling mngeratkan silaturrahim . Macam mana kita semua time sekolah dedulu . Kan ? Kan ke best semua tuh ?! Muahahah xD . 

Apa yang dah kita belajar kat Maahad tuh , mana yang baik kita amik , kita kekalkan , kita amalkan . Ingatlah weh bukan semua dapat apa yang kita dapat kat Maahad . Bertuah sikit eh . Hahaha .  Janganlah kita tinggalkan sebab benda yang tak penting . Apa yg korang bljr masa kat Maahad ? Benda tu semuaa elok untuk persiapan diri kita utk masa depan . Untuk bekalan kita InshaaAllah . Kan kita dah tahu semua tu ? So Y U NO amalkan benda semua tuh ? Kan kan kan :) InshaaAllah .

So aku harap erm erm nanti lima enam tahun buat ah reunion !!! Tau tau tau . Kahkahkah mesti makin lain kawan2 aku nih kan :) .

Thats all . Kalau ada salah mohon betulkan :) 
Bye Assalamualaikum :)

1 comment: